استاندار فارس با بیان اینکه کنترل و غربالگری مسافران به شدت انجام می شود، گفت: نباید انسداد خودسرانه جاده ها در شهرستان های استان فارس صورت گیرد و ضروری است هرگونه اقدامی در این زمینه با تصمیم شورای تامین و ابلاغ استانداری انجام شود.
کد خبر: ۸۳۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷ 23 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت‌الله رحیمی دوشنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا که با حضور فرمانداران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی، روسای شبکه های بهداشت و مدیران بیمارستان های استان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: تلاش می کنیم از دست اندرکاران این حوزه به صورت معنوی و مادی قدردانی کنیم.

استاندار فارس گفت:اقناع‌ مردم استان و کنترل شدید ترددها ازجمله اقدامات بسیار مهم و اثرگذاری است که به منظور مقابله با شیوع کرونا در فارس صورت گرفت.
رحیمی با بیان اینکه مردم فارس با توجه به فرهیختگی، به خوبی در کنترل ترددها به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا همکاری کردند، افزود: وضعیت استان فارس با توجه به وسعت جغرافیایی و میزان و پراکندگی جمعیت در سطح کشور نسبتا مناسب است و با وجود مشکلات زیادی که ویروس کرونا برای مردم ایجاد کرده است باید تلاش کنیم با قطع زنجیره ارتباط انسانی، جلو گسترش آن را بگیریم.
وی با اشاره به تعطیلی همه مراکز تفریحی، سیاحتی، اقامتی و زیارتی در فارس و کاهش تردد مهمانان نوروزی، گفت: سفرها در نوروز امسال حدود ۸۰درصد کاهش یافته و عمده ترددها درون‌استانی است.
استاندار فارس ادامه داد: پایانه‌های مسافربری، قطارها و فرودگاه‌های استان به ندرت شاهد حرکت مسافران هستند و پروازهای خارجی نیز به میزان ۹۸درصد کاهش یافته است.
رحیمی تلاش سازمان‌های مردم‌نهاد، اماکن مذهبی، خیرین و مردم را در مقابله با ویروس کرونا موثر خواند و اظهار داشت: کارکنان بهداشت و درمان که با از خودگذشتگی در صف مقدم درمان و مراقبت از مردم هستند، عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و آرزو می‌کنیم در سلامت کامل باشند؛ زیرا بیشترین سهم را در درمان و امدادرسانی به مردم و بیماران دارند.
وی با بیان اینکه کنترل و غربالگری مسافران به شدت انجام می شود، گفت: نباید انسداد خودسرانه جاده ها در شهرستان های استان فارس صورت گیرد و ضروری است هرگونه اقدامی در این زمینه با تصمیم شورای تامین و ابلاغ استانداری انجام شود.
استاندار فارس ادامه داد: افرادی که در جاده‌ها مشکوک به ویروس کرونا تشخیص داده شوند به اتفاق همراهانشان به مدت ۱۴ روز با هزینه شخصی خودشان قرنطینه خواهند شد؛ مگر اینکه تصمیم بگیرند به مبدا خود بازگردند و از ادامه مسیر منصرف شوند.
رحیمی ابراز امیدواری کرد با تلاش کارکنان بهداشت و درمان، مراقبت‌های مردم و پیگیری های دولت تدبیر و امید در سریع ترین زمان ممکن بر ویروس کرونا پیروز شویم.
در این جلسه تعدادی از فرمانداران و روسای دانشگاه ها و شبکه های بهداشت و بیمارستان های استان فارس گزارشی از وضعیت مقابله با شیوع ویروس کرونا در شهرستان های خود ارائه کردند و استاندار فارس دستوراتی را در زمینه تقویت اقدامات پیشگیرانه و درمانی، به آنان ابلاغ کرد.

براساس آخرین آمار در روز سوم فروردین ماه با شناسایی ۴۶ مورد جدید ابتلا به کرونا تعداد مبتلایان در استان فارس به ۵۲۵ نفر افزایش یافت. تاکنون نیز ۱۶ نفر در استان فارس جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند.

هم اکنون ۴۹ درصد از مبتلایان در بیمارستان بستری هستند و ۳۱ درصد از مبتلایان نیز به دلیل دچار شدن به علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و ۱۶۴ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار